Spells: Difference between revisions

From Cormyrean Prophecies
No edit summary
No edit summary
Line 49: Line 49:


<u>Changes</u> - Spell disabled.
<u>Changes</u> - Spell disabled.
-


'''Mage Armor''' (Броня Мага)
'''Mage Armor''' (Броня Мага)
Line 250: Line 252:


<u>Changes:</u>  (Casterlvl / 2)d8 + 1 Electro for every casterlvl.  
<u>Changes:</u>  (Casterlvl / 2)d8 + 1 Electro for every casterlvl.  
-


'''Cone of Cold''' - (Конус Холода)
'''Cone of Cold''' - (Конус Холода)
Line 256: Line 260:


<u>Changes:</u> (Casterlvl / 4)d8 + 1 Cold for every casterlvl, maximum 15d6. 
<u>Changes:</u> (Casterlvl / 4)d8 + 1 Cold for every casterlvl, maximum 15d6. 
-


'''Firebrand'''  - (Огненные сгустки) 
'''Firebrand'''  - (Огненные сгустки) 
Line 262: Line 268:


<u>Changes:</u> (Casterlvl / 2)d8 + 1 Fire for every casterlvl, maximum 6d8.  
<u>Changes:</u> (Casterlvl / 2)d8 + 1 Fire for every casterlvl, maximum 6d8.  
-


'''Mind Fog''' - (Затуманенный разум)
'''Mind Fog''' - (Затуманенный разум)
Line 277: Line 285:
<u>Duration</u>: 1 round for every 4 casterlvl
<u>Duration</u>: 1 round for every 4 casterlvl


<u>Changes</u>: Заклинание создает ядовитое облако в указанной точке. Все существа, попавшие в облако должны сделать спасбросок(Fortitude) против замедления(50%). При выходе из облака эффект замедления снимается. Существа, попавшие в облако, или находящиеся в нём, каждый раунд должны сделать спасбросок(Reflex) или им нанесется '''20d6''' Acid урона. При успешном спасброске существо получает половину урона.
<u>Changes</u>: All creatures in AOE must make a Fortitude saving throw against Slow (50%). After that, every round Reflex saving throw, if failure = 20d6 Acid dmg, if succesful = 10d6.
 
-


'''Bigby's Forceful Hand''' - (Яростная рука Бигби)  
'''Bigby's Forceful Hand''' - (Яростная рука Бигби)  
Line 283: Line 293:
<u>School</u>: Evocation  
<u>School</u>: Evocation  


<u>Duration</u>: 1 раунд(эффекты метамагии отсутствуют)\
<u>Duration</u>: 1 round (no metamagic)


<u>Таймаут</u>: 6 раундов после успешного кнокдауна.
<u>Cooldawn</u>: 6 rounds after succesful knockdown.


<u>Changes:</u> formula - 5 + size + (CHA_mod or INT_mod) - CON_mod) + d20  VS d20 + STR mod or DEX_mod + target size. If target have Epic Dodge - Blind 1 round.  
<u>Changes:</u> formula - 5 + size + (CHA_mod or INT_mod) - CON_mod) + d20  VS d20 + STR mod or DEX_mod + target size. If target have Epic Dodge - Blind 1 round.  
Line 295: Line 305:
<u>School</u>: Evocation
<u>School</u>: Evocation


Тип урона: Electricity
Damage type: Electricity


<u>Changes:</u> Электрический разряд проходит через врагов заклинателя, нанося урон по формуле - Кидается d100. При выпавшем значении от 1 до 80 наносится 20d6 урона, если кубик выше 80-ти - 20d8 урона.  
<u>Changes:</u> Электрический разряд проходит через врагов заклинателя, нанося урон по формуле - Кидается d100. При выпавшем значении от 1 до 80 наносится 20d6 урона, если кубик выше 80-ти - 20d8 урона. Roll 100. if dice <=80 - 20d6 dmg. If dice >80 - 20d8 dmg.  


-  
-  
Line 307: Line 317:
<u>Duration</u>: 1 раунд / лвл
<u>Duration</u>: 1 раунд / лвл


<u>Changes:</u> Заклинатель окружается призрачным ореолом света, который обеспечивает иммунитет к заклинаниям 2-го круга и заклинанию Isaac's Greater Missile Storm,  а так же дает уменьшение повреждений 20/+3 и 25% бонуса маскировки.  
<u>Changes:</u> Spell immunity to 2nd spell level and to Isaac's Greater Missile Storm. 20/+3 and 25% concealment.  
 
-


'''Isaac's Greater Missile Storm''' - (Большой ракетный шквал Исаака)
'''Isaac's Greater Missile Storm''' - (Большой ракетный шквал Исаака)
Line 313: Line 325:
<u>School</u>: Evocation
<u>School</u>: Evocation


<u>Changes:</u> Цель только одна. Количество ракет 1 за каждые 2 кастерлвла до максимума в 20 ракет. Урон по формуле. Кидается d100. При значении кубика от 1 до 60ти - 2д6 Sonic урона каждая, при кубике от 61 до 90 - 2д6 Magic урона каждая, при кубике выше 90 - 2d8 Positive урона каждая ракета.
<u>Changes:</u> Only 1 target. 1 rocket per 2 casterlvl, maximum 20. Damage formula - Roll 100. If dice <=60 - 2d6 Sonic (on every rocket). If dice from 61 to 90 - 2d6 Magic. If dice >=90 - 2d8 Positive.
==LEVEL_7==
==LEVEL_7==
'''Delayed blast fireball''' - (Огненный шар <s>с задержкой взрыва</s>)
'''Delayed blast fireball''' - (Огненный шар <s>с задержкой взрыва</s>)
Line 329: Line 341:
<u>School</u>: Necromancy
<u>School</u>: Necromancy


<u>Changes:</u> Указанное существо должно совершить спасбросок по стойкости (Fortitude) или умереть. Урон по формуле: (Кастерлвл / 4)д6 +1 Negative урона за каждый кастерлвл. При наличии иммунитета к смерти и провале спаброска урон увеличивается вдвое. При удачном спасброске кастеру наносится нелетальный урон типа Positive в размере 25% от его максимального здоровья.  
<u>Changes:</u> If target make succesful Fortitude saving throw - dmg: (Casterlvl / 4)d6 +1 Negative for every casterlvl. If target have immune to death but failure saving throw - double dmg. If target dont have immune to death and failure saving throw - death.  


'''Great Thunderclap''' - (Сильный громовой раскат)
<u>School</u>: Evocation


<u>School</u>: Evocation
<u>Changes:</u> D3 of checks (fort/reflex/will). Spell Resistance and Spell Mantle save from effects.


<u>Changes:</u> Вы производите сильный шум, подобный громовому раскату. Заклинание имеет d3 эффекта (чека на форту/рефлу/волю). Спел резист (Spell Resistance) и Мантлы (Spell Mantles) спасают от эффекта заклинания.
-


'''Shadow Shield''' - (Теневой щит)
'''Shadow Shield''' - (Теневой щит)
Line 341: Line 353:
<u>School</u>: Illusion
<u>School</u>: Illusion


<u>Duration</u>: 1 ход / лвл
<u>Duration</u>: 1 round / lvl
 
<u>Changes:</u> Заклинатель укрывается плащом из тени, который защищает его, обеспечивая следующие эффекты:


*Иммунитет к смерти.
<u>Changes:</u> Immunity to death. 20 resistance to Negative.
*20 сопротивления Negative урону.


==LEVEL_8==
==LEVEL_8==
Line 353: Line 362:
<u>School</u>: Evocation  
<u>School</u>: Evocation  


<u>Duration</u>: 1 раунд
<u>Duration</u>: 1 round


<u>Changes:</u> Гигантская зеленая рука появляется и пытается иммобилизовать цель на 1 раунд. Кулдаун при срабатывании - 30 сек. Не экстендится. Формула: 1д20 + Кастерлвл + Фокусы + Мод Хари/Инты  VS   AC (Класс брони) цели.
<u>Changes:</u> Immobilize for 1 round. Formula - 1d20 + Casterlvl + Focuses + CHA_mod or INT_mod    VS     target's AC. No extend. Cooldawn - 30 sec.


-
-
Line 363: Line 372:
<u>School</u>: Transmutation
<u>School</u>: Transmutation


<u>Duration</u>: 9 сек, при экстенде - 12 сек.
<u>Duration</u>: 9 sec, extend - 12 sec.


<u>Changes:</u> Заклинатель уходит "в сани" становясь некастуемым/неатакуемым напрямую для врагов на протяжении действия закла.
<u>Changes:</u> 9 sec, extend - 12 sec.


-  
-  
Line 373: Line 382:
<u>School</u>: Necromancy
<u>School</u>: Necromancy


<u>Duration</u>: дефолт
<u>Duration</u>: default


<u>Changes:</u> Все существа в зоне поражения получают d8 Negative урона за каждый уровень спеллкастера, максимум 25d8.  
<u>Changes:</u> 1d8 Negative for every casterlvl, maximum 25d8.  
 
-


'''Incendiary Cloud''' - (Обжигающее облако)
'''Incendiary Cloud''' - (Обжигающее облако)
Line 381: Line 392:
<u>School</u>: Evocation
<u>School</u>: Evocation


<u>Duration</u>: 1 раунд / лвл
<u>Duration</u>: 1 round / lvl
 
<u>Changes:</u> 2d6 Fire, 2d6 Acid dmg in AOE. All creature in AOE dissapear from points of view, like in Darkness spell.


<u>Changes:</u> Заклинатель создает облако дыма и горячей золы, которое причиняет 2d6 Fire урона и 2d6 Acid урона. Цель попавшая в облако исчезает в нём, как при эффекте заклинания Darkness.
-


'''Sunburst''' - (Солнечный просвет)
'''Sunburst''' - (Солнечный просвет)
Line 389: Line 402:
<u>School</u>: Evocation
<u>School</u>: Evocation


<u>Duration</u>: мгновенно
<u>Duration</u>: instance


<u>Changes:</u> Сверкающие вспышки появляются там, куда указал заклинатель, нанося урон по формуле: 1д6 Divine урона за каждый кастерлвл, до максимума в 25д6.
<u>Changes:</u> 1d6 Divine for every casterlvl, maximum 25d6.
==LEVEL_9==
==LEVEL_9==
'''Dominate Monster''' - (Властвовать над монстром)
'''Dominate Monster''' - (Властвовать над монстром)
Line 397: Line 410:
<u>School</u>: Enchantment
<u>School</u>: Enchantment


<u>Duration</u>: (3 + 1 за каждые 2 кастерлвла) турна.
<u>Duration</u>: (3 + (1 for every 2 casterlvls)) rounds


<u>Changes:</u> Цель, при провале спасброска по воле, временно становится верным и преданным слугой заклинателя. Длительность по формуле: (3 + 1 за каждые 2 кастерлвла) хода. Каждые 10 раундов выполняется повторный спасбросок, при успехе которого цель освобождается от эффекта заклинания, а при провале - нет.
<u>Changes:</u> Duration - (3 + (1 for every 2 casterlvls)) rounds.  


-
-
Line 407: Line 420:
<u>School</u>: Evocation
<u>School</u>: Evocation


<u>Changes:</u> Заклинание подставляет всех в зоне поражения под удар падающих метеоритов. Урон по формуле: ((Кастерлвл / 2) + Мод Хари)d8 Fire урона.
<u>Changes:</u> ((Casterlvl / 2) + CHA_mod)d8 Fire dmg.
 
-


'''Power Word Kill'''- (Слово Вилы - Умри)
'''Power Word Kill'''- (Слово Cилы - Умри)


<u>School</u>: Divination
<u>School</u>: Divination


<u>Changes:</u> Если у вражеской цели ХП меньше либо равно 150-и то она умирает сию же секунду.
<u>Changes:</u> If target's HP <=150 - death.


-
-
Line 429: Line 444:
<u>School</u>: Transmutation  
<u>School</u>: Transmutation  


<u>Duration</u>: 2 раунда
<u>Duration</u>: 2 rounds


<u>Кулдаун</u>: 10 раундов
<u>Кулдаун</u>: 10 rounds


<u>Changes:</u> Происходит остановка времени, заклинатель при этом может двигаться. На всех существ в локации, кроме заклинателя, накладываются следующие эффекты:  
<u>Changes:</u> All creatures in location:  


*Иммунитет к критическому удару, воздействию на разум, смерти, кнокдауну, обездвиживанию, замедлению и заклинаниям: Protect versus Alignment, Flesh To Stone
*Immunity to critical hits, mind spells, death, knockdown, immobilize, slow, and Protect versus Alignments
*30 штраф к Attack Bonus
*-30 ab
*50 сопротивления урону типа Fire, Cold, Acid, Electro, Sonic
*50 resistance to Fire, Cold, Acid, Electro, Sonic
*40 сопротивления урону типа Negative
*40 resistance to Negative
*30 сопротивления урону типа Slashing, Bludgeoning, Piercing
*30 resistance to Slashing, Bludgeoning, Piercing
*10 сопротивления урону типа Magic, Positive, Divine
*10 resistance to Magic, Positive, Divine
 
-


'''Wail of the Banshee''' - (Плач Баньши)
'''Wail of the Banshee''' - (Плач Баньши)
Line 446: Line 463:
<u>School</u>: Necromancy
<u>School</u>: Necromancy


<u>Duration</u>: мгновенно.
<u>Duration</u>: instance.


<u>Changes:</u> Все в зоне действия, даже заклинатель, должны сделать спасбросок по Стойкости (Fortitude) или умереть.
<u>Changes:</u> Fortitude saving check to everyone including the caster.


'''Weird''' - (Судьба)
'''Weird''' - (Судьба)
Line 456: Line 473:
<u>Duration</u>: мгновенно
<u>Duration</u>: мгновенно


<u>Changes:</u> В области действия поднимается ужасающий призрак, вынуждая сделать спасбросок по воле. Если первый спас провален - кидается чек на спас по форте. Провалившие его - умирают. Те, кто не провалил спас по форте получают 10d6 урона. Спелл не игнорирует Death Ward.  
<u>Changes:</u> First - Will saving throw, if failure - death. Second - Fortitude saving throw, if failure - death. If succes against this 2 checks - 10d6 dmg. Death Ward save from effect.  
==Epic Spells==
==Epic Spells==
Greater ruin
Greater ruin
Line 468: Line 485:
=Bard=
=Bard=
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
!Круг
!LEVEL
!Измененные заклинания
!Spell changes list
|-
|-
!'''1'''
!'''1'''
Line 610: Line 627:
=Cleric=
=Cleric=
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
!Круг
!LEVEL
!Измененные заклинания
!Spell changes list
!Дополнительные заклинания
!Bonus spells on level
|-
|-
!1
!1
Line 834: Line 851:
=Druid=
=Druid=
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
!level
!LEVEL
!Spell changes list
!Spell changes list
!Bonus spells on level
!Bonus spells on level
Line 1,053: Line 1,070:
=Paladin=
=Paladin=
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
!Круг
!LEVEL
!Измененные заклинания
!Spell changes list
|-
|-
!1
!1
Line 1,133: Line 1,150:
=Ranger=
=Ranger=
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
!Круг
!LEVEL
!Измененные заклинания
!Spell changes list
|-
|-
!1
!1

Revision as of 01:49, 22 December 2020

Sorcerer

LEVEL Spell changes list
1 Expeditious retreat, Mage Armor
2 Darkness, Flame weapon, Tahsa's Hideous Laugh, Balagarn's Iron Horn, Ghostly Visage, Melf's Acid Arrow
3 Clarity, Fireball, Flame arrow, Negative Energy Burst, Vampiric Touch, Keen edge
4 Elemental Shield, Wall of fire, Ice Storm, Isaac's Lesser Missile Storm, Phantasmal Killer, Improved Invisibility
5 Mestil's acid sheath, Ball Lightning, Cone of Cold, Firebrand, Mind Fog
6 Acid Fog, Bigby's Forceful Hand, Chain Lightning, Ethereal Visage, Isaac's Greater Missile Storm
7 Delayed blast fireball, Finger of Death, Great Thunderclap, Shadow Shield
8 Bigby's Clenched Fist, Greater Sanctuary, Horrid Wilting, Incendiary Cloud, Sunburst
9 Dominate Monster, Meteor Swarm, Power Word Kill, Timestop, Wail of the Banshee, Weird
epic spells Great Ruin, Epic Warding.
  • Sorcerer receive +1 bonus spells on all spell levels.
  • Wizard or Sorcerer gains +4 dc on epic spell focuses (except Abjuration)
  • Spells like Holds, Fireballs etc formula: 10 + CHA_mod or INT_mod + spell level + focuses + (Casterlevel/5)
  • Acid Shield, Death Armor, Elemental Shield didnt stacks.
  • Evasion and Improved Evasion didnt work against damage spells, succesful saving throw reducing half of damage.

LEVEL_1

Expeditious retreat (Быстрое отступление)

School: Transmutation

Duration: - default.

Changes - Spell disabled.

-

Mage Armor (Броня Мага)

School: Сonjuration

Duration - default.

Changes - +2 Dodge AC.

LEVEL_2

Darkness (Тьма)

School: Evocation

Changes: Spell disabled.

-

Flame Weapon - (Пламенное оружие)

School: Evocation

Duration: default.

Changes: Spell disabled.

-

Tasha's Hideous Laughter - (Ужасный смех таши)

School: Enchantment

Duration: 1d3 rounds

Changes: First cast Protection versus Aligment. Then cast Tasha. Failure if target have mind immunity.

-

Balagarn's Iron Horn - (Железный рог Балагарна)

School: Transmutation

Duration: 1 round.

Changes: formula: 12 + (CHA_mod or INT_mod - CON_mod) + d20 VS STR_mod + d20. Cooldawn - 30 sec.

-

Ghostly Visage - (Призрачный вид)

School: Illusion

Duration: 1 round / lvl.

Changes: - 5/+1 and 10% concealment. Immune to Isaac's Lesser Missile Storm.

-

Melf's Acid Arrow - (Кислотная стрела Мелфа)

School: Conjuration

Duration: level / 10

Changes: Xd6 Acid. (X - Caster level. Maximum 8d6).

LEVEL_3

Clarity - (Ясность)

School: Abjuration

Duration: 1 round / casterlvl.

Changes: Mind immunity. Still metamag inc.

-

Fireball - (Огненный шар)

School: Evocation

Changes: - 1d6 Fire on every Casterlvl, 15d6 maximum. No auto aim on target.

-

Scintillating sphere - (Сверкающая сфера)

School: Evocation

Changes: - 1d4 on every 2 casterlvls in 4 meters of explode radius.

-

Flame arrow - (Огненная стрела)

School: Conjuration

Changes: X/4 arrows and 5d6 Fire dmg. X - Casterlvl

-

Negative energy burst - (Взрыв Негативной энергии)

School: Necromancy

Changes: - 3d6 Negative + 1 for every Casterlvl.

-

Vampiric touch - (Вампирское прикосновение)

School: Necromancy

Duration: default.

Changes: 3d6 Negative + 1d6 for every casterlvl, maximum 15d6. Leechs to attacker's temporary hit points.

-

Keen edge - (Острое Лезвие)

School: Transmutation

Duration: 10 min / lvl

Changes: Keen to ALL melee weapons.

LEVEL_4

Elemental shield - (Элементный щит)

School: Evocation

Duration: 1 round / lvl

Changes: - 2d6 Fire + 1 for every casterlvl.

-

Wall of fire - (Стена Огня)

School: Evocation

Duration: 1 round / 2 lvls

Changes: (Casterlvl*2)d2 Fire dmg, maximum 40d2.

-

Ice storm - (Ледяной шторм)

School: Evocation

Duration: 2 sec after cast

Changes: 3d6 Bludgeonic +1d6 Cold for every casterlvl, maximum 17d6.

-

Isaac's lesser missile storm - (Малый ракетный шквал Исаака)

School: Evocation

Duration: default

Changes: Only 1 target, (Half of casterlvl) of rockets, with max of 10. Damage - 1d6 Magic (on every rocket).

-

Phantasmal Killer - (Призрачный убийца)

School: Illusion

Duration: default

Changes: Death Ward save from death.

-

Improved Invisibility - (Улучшенная Невидимость)

School: Illusion

Duration: 1 round / lvl.

Changes: Cast from items - concealment 30%. If Casterlvl <=20 - concealment 20%. If Casterlvl >=20 - 1% concealment for every casterlvl, 40% maximum.

LEVEL_5

Mestil's acid sheath - (Кислотная оболочка местила)

School: Conjuration

Duration: 1 round / lvl.

Changes: - 1d6 Acid + 2 for every casterlvl.

-

Ball Lightning - (Шаровая молния)

School: Evocation

Changes: (Casterlvl / 2)d8 + 1 Electro for every casterlvl.

-

Cone of Cold - (Конус Холода)

School: Evocation

Changes: (Casterlvl / 4)d8 + 1 Cold for every casterlvl, maximum 15d6. 

-

Firebrand - (Огненные сгустки) 

School: Evocation

Changes: (Casterlvl / 2)d8 + 1 Fire for every casterlvl, maximum 6d8.

-

Mind Fog - (Затуманенный разум)

School: Enchantment

Длительность: 2 rounds + 1/2 of lvl

Changes: Decrease Will by formula: -1 Will for every 5 of casterlvl in АОЕ and +1 round of effect after leaving AOE.

LEVEL_6

Acid fog - (Кислотный туман)

School: Conjuration

Duration: 1 round for every 4 casterlvl

Changes: All creatures in AOE must make a Fortitude saving throw against Slow (50%). After that, every round Reflex saving throw, if failure = 20d6 Acid dmg, if succesful = 10d6.

-

Bigby's Forceful Hand - (Яростная рука Бигби)

School: Evocation

Duration: 1 round (no metamagic)

Cooldawn: 6 rounds after succesful knockdown.

Changes: formula - 5 + size + (CHA_mod or INT_mod) - CON_mod) + d20 VS d20 + STR mod or DEX_mod + target size. If target have Epic Dodge - Blind 1 round.

-

Chain Lightning - (Цепь Молний)

School: Evocation

Damage type: Electricity

Changes: Электрический разряд проходит через врагов заклинателя, нанося урон по формуле - Кидается d100. При выпавшем значении от 1 до 80 наносится 20d6 урона, если кубик выше 80-ти - 20d8 урона. Roll 100. if dice <=80 - 20d6 dmg. If dice >80 - 20d8 dmg.

-

Ethereal Visage - (Бесплотный вид)

School: Illusion

Duration: 1 раунд / лвл

Changes: Spell immunity to 2nd spell level and to Isaac's Greater Missile Storm. 20/+3 and 25% concealment.

-

Isaac's Greater Missile Storm - (Большой ракетный шквал Исаака)

School: Evocation

Changes: Only 1 target. 1 rocket per 2 casterlvl, maximum 20. Damage formula - Roll 100. If dice <=60 - 2d6 Sonic (on every rocket). If dice from 61 to 90 - 2d6 Magic. If dice >=90 - 2d8 Positive.

LEVEL_7

Delayed blast fireball - (Огненный шар с задержкой взрыва)

School: Evocation

Duration: Instant, no latency.

Changes: 3 Fire for every casterlvl + Divine dmg equal CHA_mod. No auto aim on target.

-

Finger of Death - (Палец смерти)

School: Necromancy

Changes: If target make succesful Fortitude saving throw - dmg: (Casterlvl / 4)d6 +1 Negative for every casterlvl. If target have immune to death but failure saving throw - double dmg. If target dont have immune to death and failure saving throw - death.

School: Evocation

Changes: D3 of checks (fort/reflex/will). Spell Resistance and Spell Mantle save from effects.

-

Shadow Shield - (Теневой щит)

School: Illusion

Duration: 1 round / lvl

Changes: Immunity to death. 20 resistance to Negative.

LEVEL_8

Bigby's Clenched Fist - (Сжимающий кулак Бигби)

School: Evocation

Duration: 1 round

Changes: Immobilize for 1 round. Formula - 1d20 + Casterlvl + Focuses + CHA_mod or INT_mod VS target's AC. No extend. Cooldawn - 30 sec.

-

Greater Sanctuary - (Великое Святилище)

School: Transmutation

Duration: 9 sec, extend - 12 sec.

Changes: 9 sec, extend - 12 sec.

-

Horrid Wilting - (Ужасное увядание)

School: Necromancy

Duration: default

Changes: 1d8 Negative for every casterlvl, maximum 25d8.

-

Incendiary Cloud - (Обжигающее облако)

School: Evocation

Duration: 1 round / lvl

Changes: 2d6 Fire, 2d6 Acid dmg in AOE. All creature in AOE dissapear from points of view, like in Darkness spell.

-

Sunburst - (Солнечный просвет)

School: Evocation

Duration: instance

Changes: 1d6 Divine for every casterlvl, maximum 25d6.

LEVEL_9

Dominate Monster - (Властвовать над монстром)

School: Enchantment

Duration: (3 + (1 for every 2 casterlvls)) rounds

Changes: Duration - (3 + (1 for every 2 casterlvls)) rounds.

-

Meteor Swarm - (Рой метеоритов)

School: Evocation

Changes: ((Casterlvl / 2) + CHA_mod)d8 Fire dmg.

-

Power Word Kill- (Слово Cилы - Умри)

School: Divination

Changes: If target's HP <=150 - death.

-

Energy Drain - (Высасывание энергии)

School: Necromancy

Changes: При провале Fortitude спасброска цель теряет 1d4 + 1d4 за каждый фокус на школу Necromancy уровней.

-

Timestop - (Остановка времени)

School: Transmutation

Duration: 2 rounds

Кулдаун: 10 rounds

Changes: All creatures in location:

  • Immunity to critical hits, mind spells, death, knockdown, immobilize, slow, and Protect versus Alignments
  • -30 ab
  • 50 resistance to Fire, Cold, Acid, Electro, Sonic
  • 40 resistance to Negative
  • 30 resistance to Slashing, Bludgeoning, Piercing
  • 10 resistance to Magic, Positive, Divine

-

Wail of the Banshee - (Плач Баньши)

School: Necromancy

Duration: instance.

Changes: Fortitude saving check to everyone including the caster.

Weird - (Судьба)

School: Illusion

Duration: мгновенно

Changes: First - Will saving throw, if failure - death. Second - Fortitude saving throw, if failure - death. If succes against this 2 checks - 10d6 dmg. Death Ward save from effect.

Epic Spells

Greater ruin

  • 195 Positive dmg. Succesful saving throw reduce half . Cooldawn on 1 target - 120 sec.

Epic warding                       

  • 80/+20 with 800 dmg max.

Bard

LEVEL Spell changes list
1 Expeditious Retreat, Balagarn's Iron Horn, Mage Armor
2 Darkness, Tahsa's Hideous Laugh, Clarity, Ghostly Visage
3 Keen edge
4 Improved Invisibility
5 Ethereal Visage, Mind Fog
6 Ice Storm

RDD counting as Bard level vs Dispel.

LEVEL_1

Balagarn's Iron Horn - (Железный рог Балагарна)

School: Transmutation

Duration: 1 round.

Changes: Заклинатель вызывает глубокую, резонансную вибрацию, которая сбивает с ног всех существ в зоне действия по следующей формуле:

20 + (bard_lvl + arch_lvl + harperscout_lvl/2 - 25)/5, если скилл perform кастера 110 и более + 1d20 VS Мод Силы + 1d20. Кулдаун - 30 сек после кнока.

-

Expeditious retreat (Быстрое отступление)

School: Transmutation

Duration: - default.

Changes - Spell disabled.

-

Mage Armor (Броня Мага)

School: Сonjuration

Duration - default.

Changes - +2 Dodge AC.

LEVEL_2

Darkness (Тьма)

School: Evocation

Changes: Spell disabled.

-

Tasha's Hideous Laughter - (Ужасный смех таши)

School: Enchantment

Duration: 1d3 rounds

Changes: First cast Protection versus Aligment. Then cast Tasha. Failure if target have mind immunity.

-

Clarity - (Ясность)

School: Abjuration

Duration: 1 раунд / кастерлвл.

Changes: Защищает от эффектов, воздействующих на разум. Также можно кастить со Still метамагией.

-

Ghostly Visage - (Призрачный вид)

School: Illusion

Duration: .1 ход/уровень.

Changes: - заклинатель окружается призрачным ореолом света, который обеспечивает уменьшение повреждений 5/+1 а также дает 10% маскировки. Дополнительно дает имун к лессер ишаку (Isaac's Lesser Missile Storm).

LEVEL_3

Keen edge - (Острое Лезвие)

School: Transmutation

Duration: 10 минут / лвл

Changes: Предоставляет ЛЮБОМУ мили оружию свойство Острый (Keen) увеличивая диапазон критической угрозы.

LEVEL_4

Improved Invisibility - (Улучшенная Невидимость)

School: Illusion

Duration: 1 ход / лвл.

Changes: При касте с предметов - консилд 30%. При касте заклинателя меньше либо равного 20му лвлу - 20% консилда. При касте заклинателя выше 20го лвла 1% консилда за каждый кастерлвл до максимума в 40% консилда.

Dismissal - (Отзывание)

School: Abjuration

Описание: Уничтожает всех призванных существ в указаной точке. +10 к DC.

LEVEL_5

Ethereal Visage - (Бесплотный вид)

School: Illusion

Duration: 1 раунд / лвл

Changes: Заклинатель окружается призрачным ореолом света, который обеспечивает уменьшение повреждений 20/+3 и дает 25% бонуса маскировки. Дополнительно дает иммун к грит ишаку (Isaac's Greater Missile Storm).

-

Mind Fog - (Затуманенный разум)

School: Enchantment

Duration: 2 раунда + 1/2 лвла

Changes: Это заклинание создает пласт синего тумана, который ослабляет волю тех, кто попадает в него. Снижение воли (Will) по формуле: -1 воли за каждые 5 кастерлвлов для всех в зоне действия АОЕ и +1 раунд действия после выхода из АОЕ.

LEVEL_6

Ice storm - (Ледяной шторм)

School: Evocation

Duration: спустя 2 секунды после каста.

Changes: Все существа в зоне поражения получают 3д6 Дробящего урона +1д6 Cold за каждый кастерлвл до максимума 17д6. ВАЖНО! Айсы начинают падать только спустя 2 секунды.

Cleric

LEVEL Spell changes list Bonus spells on level
1
2 Darkness
3 Clarity, Darkfire See Invisibility
4 Death Ward Keen Edge
5 Raise Dead, Spell Resistance
6 Greater Sanctuary, Harm Bark skin
7 Aura of vitality, Great Restoration, Resurrection
8 Mass Heal, Earthquake
9 Implosion

ВАЖНО: здесь не перечислены спеллы от доменов, инфу по ним смотрим в разделе "Домены".

1) Следующие спеллы доступны только для каста на дружественные цели (на врагов не скастятся):

                                              Bless, Mage Armor, Aid, Shield of Faith, Magic Vestment, Greater Magic Weapon, Bark Skin, Prayer, Bulls Strength, Endurance, Cats Grace, Owls Wisdom, Eagle Splendor, Fox Cunning, See Invisible, True Seeing, Aura of Vitality, Undeath's Eternal Foe, Monstrous Regeneration, Regenerate, Freedom of Movement, Improved Invisibility. 

2) При достижении 40го лвла персонаж не получает эффект от следующих спеллов (в т.ч. у баферов в городе):

                                              Bulls Strength, Endurance, Cats Grace, Owls Wisdom, Eagle Splendor, Fox Cunning, Shield of Faith, Magic Vestment, Greater Magic Weapon, Bark skin.

LEVEL_2

Darkness (Тьма)

School: Evocation

Duration: дефолт

Changes: Эффект данного спелла отключен на сервере.

LEVEL_3

Clarity - (Ясность)

School: Abjuration

Duration: 1 раунд / кастерлвл.

Changes: Защищает от эффектов, воздействующих на разум. Также можно кастить со Still метамагией.

-

Dark fire - (Темный огонь)

School: Evocation

Duration: 1 час / уровень.

Changes: Заклинатель может накастить огонь на оружие, но только на свое. Урон зависит от уровня заклинателя, максимально - 2d12 Fire.

LEVEL_4

Death Ward - (Защита от смерти)

School: Necromancy

Duration: 1 час / уровень

Changes: Заклинатель приобретает иммунитет к эффектам мгновенной смерти.

LEVEL_5

Raise Dead - (Вернуть умершего)

School: Conjuration

Duration: мгновенная

Changes: Данное заклинание, которое может воскресить умершего, работает только с сопартийцами.

-

Spell Resistance - (Сопротивление заклинаниям)

School: Abjuration

Duration: 1 ход / уровень.

Changes: Заклинатель приобретает Spell Resistance равный 12 + 1 за каждый уровень заклинателя.

LEVEL_6

Greater Sanctuary - (Великое Святилище)

School: Transmutation

Duration: 9 сек, при экстенде - 12 сек.

Changes: Заклинатель становится бесплотным, его невозможно атаковать напрямую и использовать против него целевые заклинания. Эффект спадает при любом враждебном действии заклинателя.

Имеет задержку 60 секунд между повторными кастами.

-

Harm - (Вред)

School: Necromancy

Duration: мгновенная

Changes: Заклинатель пытается провести Атаку Касанием (Touch Attack) против цели и нанести ей урон по формуле: (Кастерлвл * 5) + 70 Negative урона, до максимума в 270.

LEVEL_7

Aura of vitality - (Аура Жизнеспособности)

School: Transmutation

Duration: 1 раунд / лвл

Changes: Всем дружественным существам в большой области дает следующие бонусы: +6 Силы, +6 Тела +6 Дексы.

-

Great Restoration - (Великое Восстановление)

School: Necromancy

Duration: мгновенная

Changes: Вылечивает цель на 250 ХП, убирая практически все негативные эффекты.

-

Resurrection - (Воскрешение)

School: Conjuration

Duration: мгновенная

Changes: Данное заклинание, которое может воскресить умершего, работает только с сопартийцами.

-

Word of Faith - (Слово Веры)

School: Evocation

Duration: мгновенная

Changes: Волна божественной энергии поражает всех вражеских существ в зоне действия. Существа, призванные магией, мгновенно уничтожаются.

Существа, провалившие спасбросок по воле, ослепляются. Длительность ослепления - раунд за каждые 2 уровня кастера. Для NPC длительность составляет 3 раунда.

Заклинание имеет задержку между повторными кастами - 30 секунд, в случае успешного ослепления игрового персонажа(PC).

-

Уничтожение - (Destruction)

School: Necromancy

Changes: Цель должна прокинуть Fortitude спасбросок или умереть. В любом случае ей наносится 10d6 Divine урона. При удачном спасброске кастеру наносится нелетальный урон типа Positive в размере 25% от его максимального здоровья.

LEVEL_8

Mass Heal - (Массовое Исцеление)

School: Conjuration

Duration: мгновенная

Changes: Все дружественные цели в зоне действия заклинания хилятся на 150хп.

-

Earthquake - (Землетрясение).

School: Evocation

Duration: мгновенная

Changes: Эффект от спелла имеет следующие отличие от оригинала при наличии домена Earth:

  • Если максимальная абилка цели не Dexterity, то цель делает бросок 1д20 + мод максимальной абилки против броска кастера 1д20 + мод максимальной абилки/2.
  • Если максимальная абилка цели Dexterity, то проверка идет вне зависимости от чего либо по формуле 6+d20 у кастера против d20 у цели.
  • Freedom of movement дает иммунитет к Earthquake.
  • Задевает сопартийцев.
  • Абилки со стороны кастера: Мудрость или Харизма. Абилки со стороны цели: Все, кроме телосложения.

LEVEL_9

Implosion - (Имплозия)

School: Evocation

Duration: мгновенная

Changes: Заклинатель создает разрушительный вихрь, который убивает цели в зоне действия, если провален спасбросок по стойкости. При успешном спасброске цели, кастеру наносится нелетальный урон типа Positive в размере 25% от его максимального здоровья. Базовый DC заклинания увеличен на 3.

-

Undeath's eternal foe - (Извечный враг нежити)

School: Abjuration

Duration: раунд за уровень

Changes: Все союзники в зоне действия получают следующие бонусы: +4 AC Dodge, 20 к сопротивлению Negative урона и иммунитет к высасыванию уровня и способностей.

Druid

LEVEL Spell changes list Bonus spells on level
1
2
3 Call Lightning, Clarity See Invisible, Clarity
4 Lesser Spell Breach, Lesser Spell Mantle
5 Wall of fire, Ice Storm, Death Ward, Spell Resistance, Awaken
6 Crumble Greater Spell Breach, Destruction
7 Aura of vitality, Great Restoration, Harm, Creeping Doom Greater Restoration
8 Finger of Death, Sunburst
9 Mass Heal, Mordenkainen's Disjunction, Tide of Battle, EarthQuake Greater Spell Mantle, Mordenkainen's Disjunction

Призвать существо (Summon Creature) (1-9):

  • Только друид.

LEVEL_3

Clarity - (Ясность)

School: Abjuration

Duration: 1 ход / кастерлвл.

Changes: Защищает от эффектов, воздействующих на разум. Также можно кастить со Still метамагией.

Call Lightning - (Вызов Молнии)

School: Evocation

Duration: 1 ход / кастерлвл.

Changes: 1d8 Electricity урона за кастерлвл до максимума в 12d8.

LEVEL_5

Wall of fire - (Стена Огня)

School: Evocation

Duration: 1 раунд / 2 лвла

Changes: Создает стену огня, которая наносит (Кастерлвл*2)d2 Fire урона до максимума 40d2.

-

Ice storm - (Ледяной шторм)

School: Evocation

Changes: Все существа в зоне поражения получают 3d6 Дробящего урона +1d6 Cold за каждый кастерлвл до максимума 17д6 и получают замедление скорости передвижения 10%(+2% за каждый фокус на школу Evocation). Длительность замедления 6 секунд(+2 секунды за каждый фокус на школу Evocation). ВАЖНО! Айсы начинают падать только спустя 2 секунды.

-

Death Ward - (Защита от смерти)

School: Necromancy

Duration: 1 час / уровень.

Changes: Кастер получает иммунитет к магии смерти.

-

Spell Resistance - (Сопротивление заклинаниям)

School: Abjuration

Duration: 1 ход / уровень.

Changes: Заклинатель приобретает Spell Resistance равный 12 + 1 за каждый уровень заклинателя.

Awaken - (Усиление питомца)

  • 9 Кастерлвл: +8 Str, +4 Con, AC (+4 Natural, +4 Dodge, +4 Deflection), +1 AB, +1 to all Saving Throws, damage resistance 10/+2, +12 Discipline.
  • 12 Кастерлвл: +8 Str, +4 Con, AC (+4 Natural, +4 Dodge, +4 Deflection), +4 AB, +4 to all Saving Throws, damage resistance 10/+3, +18 Discipline, damage resistance Fire 5/-.
  • 15 Кастерлвл: +8 Str, +6 Con, +4 Dex, AC (+5 Natural, +5 Dodge, +5 Deflection), +5 AB, +5 to all Saving Throws, damage resistance 10/+4, +24 Discipline, damage resistance Fire 5/-, damage resistance Electro 5/-, +3 regeneration.
  • 18 Кастерлвл: +10 Str, +8 Con, +5 Dex, AC (+5 Natural, +5 Dodge, +5 Deflection), +7 AB, +7 to all Saving Throws, damage resistance 15/+5, +30 Discipline, damage resistance Fire 10/-, damage resistance Electro 5/-, +3 regeneration, Haste.
  • 20 Кастерлвл: +12 Str, +10 Con, +6 Dex, AC (+7 Natural, +7 Dodge, +7 Deflection), +10 AB, +10 to all Saving Throws, damage resistance 20/+6, +36 Discipline, damage resistance Fire 15/-, damage resistance Electro 5/-, +7 regeneration,

          Haste, Death magic immunity.              

  • 22 Кастерлвл: +12 Str, +12 Con, +8 Dex, AC (+8 Natural, +8 Dodge, +8 Deflection), +15 AB, +15 to all Saving Throws, damage resistance 30/+7, +42 Discipline, damage resistance Fire, Cold, Electro, Sonic, Acid 10/-, +8 regeneration,

          Haste, Expeditious Retreat (+100% speed), Death magic immunity, Mind spells immunity.

  • 24 Кастерлвл: +12 Str, +12 Con, +12 Dex, AC (+12 Natural, +12 Dodge, +12 Deflection), +20 AB, +20 to all Saving Throws, damage resistance 30/+8, +50 Discipline, damage resistance Fire, Cold, Electro, Sonic, Acid 20/-, +15 regeneration,

          Haste, Expeditious Retreat (+100% speed), Death magic immunity, Mind spells immunity.          

LEVEL_6

Crumble - (Развалить)

School: Transmutation

Changes: Цель Construct получает Xd8 чистого урона(X - уровень кастера, максимум 30). Заклинание игнорирует Spell Resistance.

LEVEL_7

Aura of vitality - (Аура Жизнеспособности)

School: Transmutation

Duration: 1 раунд / лвл

Changes: Всем дружественным существам в большой области дает следующие плюшки: +6 Силы, +6 Тела +6 Дексы.

Great Restoration - (Большое Восстановление)

School: Necromancy

Duration: мгновенная

Changes: Данный закл лечит цель на 250 ХП, убирая негативные эффекты.

Harm

School: Necromancy

Duration: instant

Description: The caster attempts to perform a Touch Attack against the target and deal damage to it using the formula: (Casterlvl * 5) + 70 Negative up to a maximum of 270. Damage to harm (druid_level + archmage_level - 30) * 0.5% chance to deal / cure a 200% damage.

Creeping Doom - (Ползучий рок)

School: Сonjuration

Duration: - дефолт.

Changes - Эффект данного спелла отключен на сервере.

LEVEL_8

Finger of Death - (Палец смерти)

School: Necromancy

Changes: Указанное существо должно совершить спасбросок по стойкости (Fortitude) или умереть. Урон по формуле: (Кастерлвл / 4)д6 +1 Negative урона за каждый кастерлвл. При наличии иммунитета к смерти и провале спаброска урон увеличивается вдвое.

-

Sunburst - (Солнечный просвет)

School: Evocation

Duration: мгновенно

Changes: Сверкающие вспышки появляются там, куда указал заклинатель, нанося урон по формуле: 1д6 Divine урона за каждый кастерлвл, до максимума в 25д6.

LEVEL_9

Mass Heal - (Массовое Исцеление)

School: Conjuration

Duration: мгновенная

Changes: Все дружественные цели в зоне действия заклинания хилятся на 150хп.

-

Mordenkainen's Disjunction - (Разделение Мордекаинена)

School: Abjuration

Duration: мгновенная

Changes: Количество чеков - 6. Формулу диспела смотрим в разделе "Диспел".

-

Tide of Battle - (Прилив битвы)

School: Evocation.

Duration: мгновенная

Changes: Наносит урон дивайном по формуле 5д20 Божественного урона. Минимальный урон - 50. Кулдаун 10 раундов.

-

Earthquake - (Землетрясение).

School: Evocation

Duration: мгновенная

Changes: Эффект от спелла имеет следующие отличие от оргинала при наличии домена Earth:

  1. Если максимальная абилка цели не Dexterity, то цель делает бросок 1д20 + мод максимальной абилки против броска кастера 1д20 + мод максимальной абилки/2.
  2. Если максимальная абилка цели Dexterity, то проверка идет вне зависимости от чего либо по формуле 6+d20 у кастера против d20 у цели.
  3. Freedom of movement дает иммунитет к Earthquake. Задевает сопартийцев.
  4. При провале спасброска следующий Earthquake можно скастить спустя 30 секунд.

Paladin

LEVEL Spell changes list
1 Divine favor, Deafening Clang
2 Aura of Glory, Aid,
3
4 Death Ward, Holy sword

RDD counting as Paladin level vs Dispel

LEVEL_1

Divine favor - (Божественное покровительство)

School: Evocation.

Duration: 10 ходов, экстендится.

Changes: Если кол-во уровней паладина в билде преобладает над другими классами, тогда изначальная длительность 20 раундов. Экстендед 40. Если есть уровень ПДК, Divine favor не диспелится.

-

Deafening Clang - (Оглушительный звон)

School: Transmutation.

Duration: 1 раунд за уровень Паладина.

Changes: Кастуется только на себя. Дает он хит lesser dispel. Бонус к DC на диспел = 12 + Paladin's level/2 + CHA_mod + STR_mod.

  1. Базовое количество чеков равно 1
  2. В Fame Shop можно купить увеличение количества проверяемых спеллов на 1
  3. Если спелл применен к оружию Avenger (longsword), то количество проверяемых спеллов увеличивается на 1

LEVEL_2

Aura of Glory - (Аура Величия)

School: Transmutation.

Duration: дефолт.

Changes: - Все существа в ауре получают иммунитет к страху.

-

Aid - (Помощь)

School: Enchantment.

Duration: дефолт.

Changes: Паладин (20+) кастует +2 аб. Если на себя или на паладина (20+), то эффект не диспелится.

LEVEL_4

Death Ward - (Защита от смерти)

School: Necromancy

Duration: 1 час / уровень.

Changes: Заклинатель получает иммунитет к магии смерти.

-

Holy sword - (Святой меч)

School: Evocation

Duration: 1 раунд / уровень.

Changes: - ДЦ = 4 + Уровень Паладина/2 + Уровень Чота/2 + Мод Хари + Мод Силы. Если цель не прокинула чек - снимает Freedom of Movement потом замедляет цель.

Ranger

LEVEL Spell changes list
1 Camouflage
2
3 Blade Thirst
4 Mass camouflage

LEVEL_1

Camouflage - (Камуфляж)

School: Transmutation.

Duration: 10 турнов / уровень.

Changes: +10 Hide и эффект Сoncealment равный 1% за уровень.

LEVEL_3

Blade Thirst - (Жаждущий клинок)

School: Transmutation

Duration: дефолт.

Changes:

  • 15-17 Кастерлвл – 2d4 damage and 5 enchantment bonus
  • 18-20 Кастерлвл – 2d6 damage and 5 enchantment bonus
  • 21-23 Кастерлвл – 2d8 damage, keen and 6 enchantment bonus
  • 24-27 Кастерлвл – 2d10 damage, keen and 7 enchantment bonus
  • 28+ Кастерлвл – 2d12 damage, keen and 8 enchantment bonus

LEVEL_4

Mass camouflage - (Массовый камуфляж)

School: Transmutation

Duration: 10 турнов / уровень.

Changes: +10 Hide и эффект Сoncealment равный 1% за уровень.

RDD counting as Ranger level vs Dispel. 

АОЕ spells

Spell Limit per one area Stacking is possible?
Acid Fog      3 no
Blade Barrier 3 no
Wall of Fire  3 no
Entangle, including Vine mine 3 no
Storm of Vengeance   3 no
Stone hold 3 no
Grease  3 no