Difference between revisions of "Other fixes"

From Cormyrean Prophecies
Jump to navigation Jump to search
m
 
(17 intermediate revisions by 3 users not shown)
Line 1: Line 1:
===Полезные NPC===
+
===Useful NPC===
 +
{| class="wikitable"
 +
|+
 +
!NPC
 +
!Location
 +
!How can help
 +
|-
 +
|Frog
 +
|Unicorn Run
 +
|Sync items in you inventory with pallet
 +
|-
 +
|Alignment switcher
 +
|Unicorn Run
 +
|Change you Alignment
 +
|-
 +
|Experience Burner
 +
|Unicorn Run
 +
| -1 or - 5 levels
 +
|-
 +
|Pagan
 +
|The Storm Horns Dark Wind
  
*Автономный сменщик мировоззрения(alignment) персонажа стоит в стартовой локации.
+
Pass (35)
*Синхронизировать вещи с последними изменениями в палитре можно у Лягушки в стартовой локации.
+
|Remove all Epic Runes, unbound Temple
*Солдаты фракции оживают вместе со статуей-защитником (Keeper).
+
|-
 +
|Bow Master Shop
 +
|The Storm Horns
 +
 
 +
Ogrillons 1 (20 22)
 +
|Arrows
 +
|-
 +
|Main Cormyr Shop (Jert Waynolds)
 +
|Suzail Port
 +
|Potions, Healer Kits
 +
|-
 +
|Faction Shop
 +
|Faction Castle
 +
|Faction upgrades
 +
|-
 +
|Faction Banker
 +
|Faction Castle
 +
|Deposit, Digital payments
 +
|-
 +
|Magic Forge
 +
|Faction Castle
 +
|Melt Runes for some gold
 +
|-
 +
|Outpost Shop
 +
|Faction Outpost
 +
|Teleportation potions
 +
|}
  
===Прокачка персонажа===
+
===Character leveling===
  
*Чтобы создать чара под склад с хастом и +12 силой, нужно в Diety (Божество) прописать Mule или mule. 
+
*Experience system from easy to hard: higher level = less experience.
*Система опыта from easy to hard: чем выше уровень, тем сложнее набрать следующий. 
+
*Reduction of EXP fame bonuses after 34 level
*Начиная с 35 уровня бонус получаемого опыта от [[Фейм|фейма]] уменьшается на 20%.
 
  
 
{| class="wikitable"
 
{| class="wikitable"
!Ур.
+
!lvl
!размер
+
!value
 
|-  
 
|-  
 
|35
 
|35
|80%
+
|85%
 
|-  
 
|-  
 
|36
 
|36
|60%
+
|70%
 
|-  
 
|-  
 
|37
 
|37
|40%
+
|55%
 
|-  
 
|-  
 
|38
 
|38
|20%
+
|40%
 
|-  
 
|-  
 
|39
 
|39
|0%
+
|25%
 
|-  
 
|-  
 
|40
 
|40
|0%
+
|10%
 
|}
 
|}
  
===Смерть персонажа (убийство)===
+
===Death, Kill and Drop===
 +
 
 +
====Death====
 +
 
 +
*40 level doesn't lose EXP on death
 +
*Death in PVP - the lowest EXP lost
 +
*Death in Lesser or Epic Boss location - the lowest EXP lost (even 40 level)
 +
*Death from Faction member - middle EXP lost
 +
*Death in PVE - the highest EXP lost
 +
 
 +
====Back to life====
 +
 
 +
*Gravestone (prey) - the lowest EXP regain
 +
*Raise Dead - middle EXP regain
 +
*Resurrection - the highest EXP regain
 +
 
 +
====Kill====
 +
 
 +
*Victim >=35 level - you gain a Soul Stone
 +
*Victim level and your level difference <5 - you gain EXP and [[Fame]]
 +
 
 +
====Drop====
  
*При смерти персонажа появляется могильная плита и труп, который можно забрать. Персонажа можно вернуть к жизни заклинаниями Ressurection и Raise dead. При этом теряется 10% и 20% опыта необходимого для достижения следующего уровня.
+
*Victim <20 level - no item drop
*При выходе из-за Абисса штраф составляет 40%.
+
*Victim >=20 level - 1 equipted item drops with 20% chance, every item in inventory has 50% chance to drop
*Так же можно вернуть себе часть потерянного опыта путём отмаливания своих грехов у могильной плиты на месте смерти.
+
*Victim >=20 level and died in PVE when hostile character in location - 1 equipted item drops with 20% chance, every item in inventory has 50% chance to drop
*Персонажи 40 уровня не теряют опыт при смерти, исключая локации Epic/Set боссов. В этом случае труп персонажа и могилка не появляется.
+
*Potions, Healer kits, crafted wands, crafted scrolls are never drops
*Когда персонажа 20+ уровня убивает игрок вражеской фракции, имеется шанс выпадения (дропа) вещей. Шанс дропа рассчитывается по формуле 20% + 1% за каждые 50 найденных фракцией убитого Epic и Set предметов. Вещи так же выпадают из инвентаря - для каждого предмета шанс дропа равен 50%. Банки, аптечки, крафченные предметы имеют шанс выпадения равен 0%
+
*Victim killed by Guard - no item drop
*Когда персонажа 20+ уровня убивает NPC, а при этом игрок вражеской фракции находится в той же локации, так же имеется шанс выпадения вещей. 
 
*За убийство персонажа враждебной фракции, уровень которого 35 и выше, дают [[Soul Stone]]. 
 
  
===Полезная для новичков информация===
+
===Useful information===
  
*[[Фейм|Fame Shop]] вызывается использованием на своего персонажа вещи, которая выдается каждому при первом заходе на Cormyr, под названием Player Wand.
+
*Use Played Wand on your character to interact with [[Fame|Fame Shop]]
*Переработаны некоторые [[фиты]].
+
*Some [[feats]] have been reworked.
  
*Персонажи с фитом Epic Dodge не могут использовать щиты.
+
*Characters with the Epic Dodge feat cannot use shields.
  
*Персонажи с парным оружием и фитом Improved two weapon fighting, получают +1 к Shield AC за каждые 10 уровней персонажа(кроме класса [[Monk]]<nowiki/>onk).
+
*Characters with Improved two weapon fighting feat gain Shield AC bonus = Char_lvl/10 (except [[Monk]]).
  
*Требования определенного alignment'a для классов убраны.
+
*Certain alignment requireme<nowiki/>nts for classes have been removed.
  
*Любой из щитов хаоса понижает AC на 20 (по -5 для каждого типа). 
+
*Type "!help" in chat for Chat commands list
*Респаун мини и эпик [[Боссы|боссов]] 30 минут и 2.5 часа соответственно.
+
*Test character name must contain the word [test] (with square brackets, any case).
*Для того чтобы создать тестового персонажа в имени персонажа должно присутствовать слово [test](с квадратными скобками, регистр букв любой). После выхода персонажа с сервера он удаляется.
+
*Characters with neutral alignment cannot go beyond the starting location. You can change it with Alignment switcher

Latest revision as of 19:38, 19 January 2023

Useful NPC[edit | edit source]

NPC Location How can help
Frog Unicorn Run Sync items in you inventory with pallet
Alignment switcher Unicorn Run Change you Alignment
Experience Burner Unicorn Run -1 or - 5 levels
Pagan The Storm Horns Dark Wind

Pass (35)

Remove all Epic Runes, unbound Temple
Bow Master Shop The Storm Horns

Ogrillons 1 (20 22)

Arrows
Main Cormyr Shop (Jert Waynolds) Suzail Port Potions, Healer Kits
Faction Shop Faction Castle Faction upgrades
Faction Banker Faction Castle Deposit, Digital payments
Magic Forge Faction Castle Melt Runes for some gold
Outpost Shop Faction Outpost Teleportation potions

Character leveling[edit | edit source]

  • Experience system from easy to hard: higher level = less experience.
  • Reduction of EXP fame bonuses after 34 level
lvl value
35 85%
36 70%
37 55%
38 40%
39 25%
40 10%

Death, Kill and Drop[edit | edit source]

Death[edit | edit source]

  • 40 level doesn't lose EXP on death
  • Death in PVP - the lowest EXP lost
  • Death in Lesser or Epic Boss location - the lowest EXP lost (even 40 level)
  • Death from Faction member - middle EXP lost
  • Death in PVE - the highest EXP lost

Back to life[edit | edit source]

  • Gravestone (prey) - the lowest EXP regain
  • Raise Dead - middle EXP regain
  • Resurrection - the highest EXP regain

Kill[edit | edit source]

  • Victim >=35 level - you gain a Soul Stone
  • Victim level and your level difference <5 - you gain EXP and Fame

Drop[edit | edit source]

  • Victim <20 level - no item drop
  • Victim >=20 level - 1 equipted item drops with 20% chance, every item in inventory has 50% chance to drop
  • Victim >=20 level and died in PVE when hostile character in location - 1 equipted item drops with 20% chance, every item in inventory has 50% chance to drop
  • Potions, Healer kits, crafted wands, crafted scrolls are never drops
  • Victim killed by Guard - no item drop

Useful information[edit | edit source]

  • Use Played Wand on your character to interact with Fame Shop
  • Some feats have been reworked.
  • Characters with the Epic Dodge feat cannot use shields.
  • Characters with Improved two weapon fighting feat gain Shield AC bonus = Char_lvl/10 (except Monk).
  • Certain alignment requirements for classes have been removed.
  • Type "!help" in chat for Chat commands list
  • Test character name must contain the word [test] (with square brackets, any case).
  • Characters with neutral alignment cannot go beyond the starting location. You can change it with Alignment switcher