Difference between revisions of "Other fixes"

From Cormyrean Prophecies
Jump to navigation Jump to search
Line 34: Line 34:
 
|}
 
|}
  
===Смерть персонажа (убийство)===
+
===Death of a character (murder)===
  
*При смерти персонажа появляется могильная плита и труп, который можно забрать. Персонажа можно вернуть к жизни заклинаниями Ressurection и Raise dead. При этом теряется 10% и 20% опыта необходимого для достижения следующего уровня.
+
*When the character dies, a gravestone and a corpse appear, which can be taken. The character can be brought back to life with the spells Ressurection and Raise dead. In this case, 10% and 20% of the experience necessary to reach the next level is lost.
*При выходе из-за Абисса штраф составляет 40%.
+
*When leaving the Abyss, the penalty is 40%.
*Так же можно вернуть себе часть потерянного опыта путём отмаливания своих грехов у могильной плиты на месте смерти.
+
*You can also regain a part of the lost experience by forgiving your sins at the tombstone at the place of death.
*Персонажи 40 уровня не теряют опыт при смерти, исключая локации Epic/Set боссов. В этом случае труп персонажа и могилка не появляется.
+
*Characters level 40 do not lose experience on death, excluding Epic/Set boss locations. In this case, the character's corpse and gravestone do not appear.
*Когда персонажа 20+ уровня убивает игрок вражеской фракции, имеется шанс выпадения (дропа) вещей. Шанс дропа рассчитывается по формуле 20% + 1% за каждые 50 найденных фракцией убитого Epic и Set предметов. Вещи так же выпадают из инвентаря - для каждого предмета шанс дропа равен 50%. Банки, аптечки, крафченные предметы имеют шанс выпадения равен 0%. 
+
*When a level 20+ character is killed by a player of the enemy faction, there is a chance of dropping items. The drop chance is calculated using the formula 20% + 1% for every 50 items found by the faction killed by Epic and Set. Items also drop out of inventory - for each item, the drop chance is 50%. Potion bottles, first aid kits, crafted items have a 0% drop chance.
*Когда персонажа 20+ уровня убивает NPC, а при этом игрок вражеской фракции находится в той же локации, так же имеется шанс выпадения вещей. 
+
*When a level 20+ character is killed by an NPC, and the player of the enemy faction is in the same location, there is also a chance of items falling out.
*За убийство персонажа враждебной фракции, уровень которого 35 и выше, дают [[Soul Stone]]. 
+
*For killing a character of a hostile faction, whose level is 35 and above, give [[Soul Stone]]. 
  
 
===Полезная для новичков информация===
 
===Полезная для новичков информация===

Revision as of 06:21, 15 December 2020

Useful NPC

  • The character's autonomous alignment changer is in the starting location.
  • You can synchronize equipment with the latest changes in the palette at the Frog in the starting location.
  • Faction soldiers come to life together with a statue-protector (Keeper).

Character leveling

  • To create a character for a warehouse with hast and +12 strength, you need to register Mule or mule in Diety. 
  • Experience system from easy to hard: the higher the level, the more difficult it is to get the next one. 
  • Starting at level 35, the bonus to experience gained from a fame is reduced by 20%.
lvl value
35 80%
36 60%
37 40%
38 20%
39 0%
40 0%

Death of a character (murder)

  • When the character dies, a gravestone and a corpse appear, which can be taken. The character can be brought back to life with the spells Ressurection and Raise dead. In this case, 10% and 20% of the experience necessary to reach the next level is lost.
  • When leaving the Abyss, the penalty is 40%.
  • You can also regain a part of the lost experience by forgiving your sins at the tombstone at the place of death.
  • Characters level 40 do not lose experience on death, excluding Epic/Set boss locations. In this case, the character's corpse and gravestone do not appear.
  • When a level 20+ character is killed by a player of the enemy faction, there is a chance of dropping items. The drop chance is calculated using the formula 20% + 1% for every 50 items found by the faction killed by Epic and Set. Items also drop out of inventory - for each item, the drop chance is 50%. Potion bottles, first aid kits, crafted items have a 0% drop chance.
  • When a level 20+ character is killed by an NPC, and the player of the enemy faction is in the same location, there is also a chance of items falling out.
  • For killing a character of a hostile faction, whose level is 35 and above, give Soul Stone

Полезная для новичков информация

  • Fame Shop вызывается использованием на своего персонажа вещи, которая выдается каждому при первом заходе на Cormyr, под названием Player Wand.
  • Переработаны некоторые фиты.
  • Персонажи с фитом Epic Dodge не могут использовать щиты.
  • Персонажи с парным оружием и фитом Improved two weapon fighting, получают +1 к Shield AC за каждые 10 уровней персонажа(кроме класса Мonk).
  • Требования определенного alignment'a для классов убраны.
  • Любой из щитов хаоса понижает AC на 20 (по -5 для каждого типа). 
  • Респаун мини и эпик боссов 30 минут и 2.5 часа соответственно.
  • Для того чтобы создать тестового персонажа в имени персонажа должно присутствовать слово [test](с квадратными скобками, регистр букв любой). После выхода персонажа с сервера он удаляется.